lördag 30 juni 2012

Tack väderguden!

Jag vaknar över att klockan låter 7.00 och jag smyger upp ensam för att ta en kopp kaffe innan cykeln ska ta mig till Österskärs havsbad, det är dags för yoga igen. Som jag längtat. i köket stannar jag upp, vad är det som låter? Jag hör ett ljud jag inte alls tycker om idag, andra dagar men inte idag. 
Väderguden är inte med mig alls, det regnar. Nej tänker jag, inte nu!!!!!! Kunde inte han hållt sig bara ett par timmar till. Förstår han inte hur viktigt det är för mig? Men då tar jag ett djupt andetag och tänker allt är som det ska vara och det är bra. Allt sker av en orsak. Och då händer det...
Bakom mig står min son yrvken och säger god morgon, ger mig en kram och en inbjudan att bara vi ska sitta och mysa framför tv,n Helt ensamma och umgås innan pappan och systern vaknaroch vill dela denna morgon med oss.

Tack väderguden för att du gav mig denna morgon istället för yogan!

Kram LInda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda