tisdag 22 oktober 2013

Höstmarknad och dukningar

När hösten kommer får jag alltid ett sug att gå på skördemarknader. Pumpor, äppelmust och ljus mm. Allt som finns att köpa i höstens anda. Jag får längtan till långkok och skördebufféer och rödvin (fast jag inte dricker det själv)
 Och pumpor, det vill jag ha överallt i huset. Ute på trappan och inne som små lyktor. I år saknar jag dock pumpor ute i handeln. Det finns inte så mycket och dom är på tok för dyra för att handla i den mängden jag vill ha.
Och alla dessa höstdukningar man kan göra. Titta bara vilka underbara färger det är hos Lexington.

Blått och orange är verkligen så fint. Och visst är det lite kul med en hög pumpor istället för ljusen och blommorna som alltid står där?

Nu är det dax att fixa lunch till en god vän och leta upp höstmarknader runt omkring här...
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda