tisdag 4 juni 2013

Att sakna bröd

Jag har kört LCHF över 10 veckor och tycker att det går så bra. 
Jag äter gott och mår gott.
Och sällan saknar jag något men ibland så kan jag önska mig en god liten förrätt, speciellt en som bilden ovanför. Men nu är det så underbart bra att min man hittade just detta bröd som recept, bakade när jag var på jobbet och bjöd mig på det en solig eftermiddag innan middagen var klar.

Vilken underbar man jag har eller hur...

Receptet fanns i tidningen Mat & Hälsa nr 3
Snabba mackan 2 bröd
1 ekologiskt ägg
1 dl mandelmjöl
1 krm salt
 25 g smör
vispa upp ägget i en skål och blanda i hop med salt och mjöl. Smält smöret och rör ner i smeten. Fördela det i 2 mindre skålar och ställ i micron ca 2 min eller tills brödet är fast. Låt det svalna före servering.

Röran hittade han på ica´s hemsida
Ädelostkräm med aprikos.

Smaskigt!

Kram Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda