söndag 21 juli 2013

Solnedgångsstund på Gotland

Jag lovade att visa tillfällen jag kommer spara långt in i hjärtat som hände på Gotland.
En kväll bar vi ned en korg med ost och bubbel och en filt. Vädret var sådär fantastiskt som det kan vara på Gotland och vi ville se solnedgången.
 Vi har alla något att fira men denna kväll var för vänskap, sommar och att vi ska bli grannar. Japp min kollega/vän ska även nu bli min granne.
 Ni som gillar bubbel vet att det inte bara är njutningen av det som finns i glaset som är viktigt utan även i  sällskap man får njuta av. Det var det bästa sällskapet kan jag säga.
 Och när solen sakta gick ner infaller en tystnad bland oss. Som vi alla ville ge en stund för reflektion över dagen som varit, livet som är nu och vad som ska komma med dagen imorgon.
 Vi alla har vår tanke och när sista strålen försvann gick vi glada och lyckliga upp till stugan igen.
Detta är ett ögonblock som stannar hos mig.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda