fredag 26 december 2014

10 år sedan...

Jag minns det så väl... Min bror och förra fru var hos oss och vi satte oss framför tv,n. Hon gravid med andra barnet och jag hade ett par månader innan fått vår dotter. Sönerna sov och vi njöt lite av lugnet. Först tror jag inte riktigt vi förstod vad som hänt när vi tittade på nyheterna, en översvämning typ sa vi, men ju mer vi tittade desto med började en förtvivlan byggas upp i mitt bröst. 
Vad handlade detta egentligen om... Vi satt i timmar och följde allt som kom upp i media. Det var svårt att ta in men jag minns att jag grät.

Efter 10 år har jag fortfarande svårt att förstå. Jag ser bilder, filmer, läser och hör berättelser. Det är så många många som mist familj, syskon, vänner, bekanta och  någon dom känt till. Idag är en fin dag att tänka, minnas och leva. 

Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda