söndag 13 oktober 2013

Söndag, höst, promenad och fiskgryta

Idag var det lika underbart väder som det varit lång tid, jag håller tummen att det fortsätter.
Krattan togs fram dock för nu är det fullt av löv på vår tomt. Lönn, Ek, Björk och Rönn är några av träden som finns hos oss i nya huset och dom löööööövar av sig. Och jag lövar dom ;-) 
 Men inte kan jag väl bara vara hemma och kratta, nej jag tog en promenad med mannen hand i hand och tittade på vår fina omgivning samtidigt som våra gäster fick se lite extra dom med.
 Vi ha ett stråk som är magiskt att följa årstiderna på och visst vill jag visa upp den bästa sidan i vår stad.
 Lunchen lagade gästerna till och jag satt mest och latade med en tidning i handen. Och vilken lunch.... rostat vitlöksbröd....
 Och en himmelskt god fiskgryta. Musslor i mängder, räkor, lax och massa annat gott där i. Jag är fortfarande mätt, det gick liksom inta att sluta äta. Tack!!!!
Söndagen börjar gå mot sitt slut och jag längtar efter att få gå och sova. Jag har någon konstig förkylning som kom idag och jag är lite sliten. Det tar på en det där med att ha roligt och ha gäster en hel helg...

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda