tisdag 27 maj 2014

Stryk aldrig en annan mans skjortor...

Förra fredagen frågade min man om jag hann stryka en skjorta på morgonen, med morgonstress och full fart kände jag att det var lättare att jag gjorde det och han tog allt annat, frukost, kläder, packa väskor och se till att barnen kom i ordning.
När jag stod med strykjärnet i handen kom jag ihåg ett samtal som min farmor hade med mig när jag skulle flytta ihop med min man. Hon var otroligt förtjust i honom redan från första gången dom träffades och såg gärna att han skulle finnas kvar i mitt liv. Vi satt hemma hos henne i huset och hon pratade om hur viktigt det var att aldrig somna osams, att visa sin kärlek och göra vad man kan för att göra den andra lycklig. Till sist sa hon -Linda, du ska aldrig stryka en annan mans skjortor.
 Just då svarade jag att jag tänkte inte stryka hans heller. Men hon spände ögonen i mig och sa att det var allvar och att när det kan kännas trist och tråkigt är det ändå inte ok att söka lyckan någon annanstans för att livet bara skulle bli lite roligare. Och just denna morgonen kom dom orden tillbaka och jag tittade på skjortan och tackade farmor för dom orden. Det finns inget annat för mig.... 
Snygg blev han och jag stolt över att han finns i mitt liv. Och japp, jag stryker gärna alla hans skjortor om det behövs hela livet. 
Ja så går mina tankar en tisdag,
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda