tisdag 21 oktober 2014

Trädgårdsfix och innefix i helgen....

Vilken lördag vi fick, underbart väder och hela dagen med krattan i handen. Även i år inser jag hur stor trädgård vi har. Vi passade på att plocka bort utemöblerna och städa ur lite förråd mm. Kaffe var en stående punkt i agendan. Inget är så gott som att ta en kopp ute. 
Söndagen blev en inne-hängar-dag. Jag hade galet ont i mina handleder efter slitet. Tyvärr är det nog en skada efter arbete förr med svaga handleder.
 Men det spelar ingen roll för då tog jag mig tid att göra lite höstfint inne med. Utter-kuddar fick komma till sin rätta i vita soffan och in med mina pumpor.
Det är något visst med pumpor, helt klart. Min dröm skulle vara att ha det precis som bilden nedan..
 Någon som vet vart man köper stansarna till att få ut stjärnor mm?
 Lite halloween har kommit in, dottern och jag går igång på det helt klart. Och våra underbara lyktor som lyser så fint... Jag brukar lägga på instagram att jag är en #foolforfall och det stämmer sååååå bra.
Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Jag borde verkligen också "stänga" trädgården för i år....men ligger lite efter. Det får komma när det kommer helt enkelt.
    Vilken fin ljuslykta!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Skönt med en sån helg, men inte så skönt att ha ont. Du har pyntat så fint.
    Pumpor, ja, det kommer väl mer och mer här hos oss också. Stansar, jag vet inte, men kan man inte ta sådana där vanliga pepparkaksformar och göra mönster med och går det inte igenom kanske man kan ta kniv efteråt...?!
    Det var väldigt läckert i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Fint med pumpor!

    Vet ej var de kan ha stansar men Panduro brukar ju ha det mesta!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda