måndag 18 januari 2016

jag och medelhavet

Undra hur många av er där ute får en släng av medelhavs-sjukan? Ni vet.... längtan efter olivträd, lena stenar under fötterna och en underbar eftermiddagssol över havet.
 Kanske gå förbi en apelsinodling och känna denna underbara doft av apelsinblommor eller mogna apelsiner som får saften att rinna ner för armarna när man skalar dom.
 Eller ett dukat tapasbord med massa gott att äta och dricka hur länge som helst under en kväll.
Det är något med mig och medelhavets livsstil och mat. En ständig längtan... Och jag vet inte hur många kokböcker och andra böcker jag har med alla fantastiska bilder som jag drunknar ner i.
Och den kommer som ett skott samma tid på året. lustigt va?
Kram Linda

4 kommentarer:

  1. Så härliga bilder :) Många bloggare som är på resa och jag bara drömmer mig bort när jag ser bilder på det turkosa vattnet, palmerna och annat härligt.

    SvaraRadera
  2. Låter ju toppenhärligt! Jag längtar efter våren, att dricka kaffe på porchen i vårsolen...
    Så fina bilder i förra inlägget också :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag allt sugen på att åka utomlands :)

    SvaraRadera
  4. Vad gott att få ge sig hän åt längtan Linda och vilken tur att det finns böcker och internet när längtan sätter in som värst. Och nu förstår jag att du verkligen njöt av Apotekarns i somras. :)

    Ha en fin helg vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda