söndag 13 april 2014

Kokböckers påverkan...

Hur många kokböcker behöver man? Jag har dille på att köpa nya och älskar att bläddra i dom för inspirationens skull.
Många gånger handlar det inte om själva receptet utan att jag skapar en måltid efter det jag ser på bilderna. Jag älskar medelhavssmaker och tapas. Det är min grej... Många fat och skålar med tillbehör och jag tror att dom som varit på middag hos mig känner igen sig, eller hur?
En av dom senaste böckerna är just det temat och när jag kryper upp vid köksön och bläddrar i min tysthet blir mannen glad. Då vet han vad som väntas till middag. Och det finns nog ingen som är så tacksam att laga maten till som min njutare till man.
Ikväll blir det absolut tapas. Jag har precis varit och köpt soltorkade oliver, det får bli starten på middagstankarna.  
Fin söndag till er alla,
Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda