söndag 19 april 2015

Om att vara med om något vackert

För 3 år sedan visste jag inte att det fanns. Jag såg att många bloggade om det och var bara tvungen att uppleva det. Kungsträdgården, körsbärsblomning mitt inne i Stockholm. Ett hav av rosa skira blommor. Där den ena efter den andra får mig att se en ny nyans och kronblad som har utvecklats olika.
 Lika fascinerad av blommorna så blir jag även det av alla besökare. Tusentals med människor går leendes redan från centralen och pratar om att dom är spända på hur det är just i år. 
 Väl där nere i Kungsträdgården tittar alla upp på trädkronorna och har en ooooo ett åååååå och ett aaaaa på läpparna. Det fotograferas, pussas framför träd och små barn som blir upplyfta för att vara med på en körsbärs-blomma-bild.
 Precis som jag blir nog alla lite mer förälskade och det är en mirakelkänsla över att något så enkelt är så vackert. Alla tusen (tror jag) delar en upplevelse och en liten lycka.
 Jag var där med min familj, båda barnen hade absolut inga problem att åka in och 3,dje året jag och sonen står tillsammans vid ett träd. Han växer må jag säga. Nästan 10 cm längre än mig, det är fint <3 och lika full av kramar.
Kram Linda

4 kommentarer:

  1. Det är magiskt så vacker är det. Hoppas vi kan uppleva det igen nästa år! Kram

    SvaraRadera
  2. Så vackert!
    Tack för att du delar. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men det är verkligen jättevacker där. Har inte hunnit dit än. I år är de extra tidiga tror jag!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej vilken fin blogg :)
    Det är magiskt vackert att gå under körsbärsblommorna vi skulle åkt in i dag men fick hoppa då lillskruttan och jag kände oss hängiga..
    Kram Sanna

    SvaraRadera

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda