lördag 25 juli 2015

Österlen del 1, Varning för många bilder

Vi har haft en helt makalöst underbar vecka, hela familjen nära och tillsammans. Så som jag älskar mer än något annat.

 Vi hamnade på Österlen, och ni som känner mig eller följt mig en längre tid vet att mitt hjärta klappat snabbt vid bara tanken på att få åka dit.
 Ja, här står bloggerskan själv i ett lavendelfält. :-)
 Det som jag älskar mest är kontrasten till vad jag har hemma, färgerna och vidderna, solen och ljuset som blir. allt känns levande.
 Oavsett om det är betor eller böljande sädesväxter så finns det där.

 Morgondimma och eftermiddagssolen fångar mina ögon och jag är bara där.
 Gården vi bodde på var otroligt vacker och frun i huset har verkligen öga för det fina i det enkla.
 Lika vackert är det i diket. 
 Det räcker med ett fönster och jag är fast :-)
 Och dessa slut på vägarna som bara går mot himlen, Ja det är en sida av vad som gör att jag älskar Österlen, den andra sidan är familjen och våra stunder tillsammans. Det kommer i del 2
kram Linda

3 kommentarer:

  1. Skåne är favoritlandskapet alla kategorier! : )

    SvaraRadera
  2. Österlen är vackert! Tack för vackra bilder du delar!
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda