lördag 5 september 2015

Hösten är här

Jag börjar lördagsmorgonen med lite visdom från Leila Lindholm's butik i Täby.
Och det är så sant. Eller hur? Varför ge upp något man älskar att göra varje dag. Jag tänker på alla drömmar jag pratat om och sedan har jag låtit omständigheter styra mig. Hmmm det får jag nog ta en riktig funderare på varför...
Nu till något helt annat. Hösten, fina vänner. Min absoluta favoritperiod. Nu när jag får skörda, burra in mig och ta fram stickade tröjor som bara väntar på att få bli använda.
Igår kom dimman, ni vet, den där magiska dimman som bara finns just nu. Trollsk och vacker.
Rönnbären lyser rött utanför fönstret och snart får jag nog göra en fin dukning och inviga hösten. 
Själv gör jag som blivit en tradition i nya huset, tar en kaffe under eken. Förra helgen firade vi 2 år i huset. Otroligt.
Kram Linda  

1 kommentar:

  1. Härliga bilder av den härliga hösten som så smått visat sig. Den där dimman upplevde jag härom morgonen och ja det är ngt visst med den. :-) kramizz å ha en jättefin lördag/Laila

    SvaraRadera

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda