måndag 7 september 2015

Kräftskiva och slappar-söndag

Jag vill njuta lite av helgen såhär en måndagsmorgon. Helgen blev helt underbar. Trots att jag var tvungen att jobba några timmar på lördagen. Men träffar man 35 st härliga och ödmjuka människor som bidrar med din tid för andra, så känns det helt ok.
Jag visste ju att det vankades kräftskiva hemma. Och inte hade vi lite mat heller. Nästan så vi skäms, fast det gjorde vi inte.
Timmar satt vi och åt, pratade och skrattade så jag nästan hade ont i magen.
Söndagsmorgonen vaknade jag tidigt, natten var full av åska så rutorna skallrade. Och ett tag trodde jag att rutorna skulle flyga.
Hela dagen har det regnat och regnat och regnat. Ljusen har brunnit, jag och mannen har krupit ihop och börjat kolla på den fantastiskt bra serien Proof, heeeelt klart värd att se om man är intresserad av livet efter detta. 
Slö-söndag och det bästa som finns tycker jag. Efter 13 dagars arbete i rad var jag värd en slappardag, eller hur?
Kram Linda 

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig kräftis ni verkar haft. Själv har jag inte ätit annat än havskräftor i sommar så jag känner att jag nått min årliga kvot. Men, Västerbottenpaj och nubbe kan man ju inte få för mycket av :-D

    Men har du bytt domän? inte hade du väl .fi förut? eller är jag ute och cyklar?
    Ha det bra
    Kram :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken sommar du måste haft. Havskräftor.... Mums!

      Nej jag har inte bytt domän? .Fi nu hänger jag inte med?

      Radera
    2. Ja det var ren tur att vi fick tag på så mycket havskräftor :-D det hör inte till vanligheterna. Jo jag såg i min statistik att folk kommit till mig via http://hemmapaekbacken.blogspot.fi/ men jag antar att det kanske är besökare från Finland? Tolkade det som att du bytt domän men ser nu att både .fi och .se funkar på blogspot. :-D

      Radera
  2. Men wow så mycket smarrigt! Vilken energi man får av att ha kul med vänner! Oj 13 dagar i rad det låter väldans mycket!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda