söndag 15 juli 2012

Att hjälpa solen ner till vattnet...

En av dom härligaste sakerna på Gotland är när det är dax för solen att gå ner. Det är en magisk stund och man följer den med både spänning och andakt. Nere i Ihreviken kommer den fram bakom berget vid 19.00 och sakta tar den sin sista dans innan det är månen som ska få komma fram och fortsätta sitt jobb.
Ju längre ner desto rödare blir den och sprider sin färg över både himmel och hav. Det är nästan som att jag kände mig utvald att få dokumentera det ikväll och solen visade sig som vackrast. 
Jag är både stolt och lite viktig i skådespelet. Det är att fylla på min energi och något att föra vidare till nästa person jag möter.
Precis innan solen doppar sina strålar fick den en hjälpande hand av min dotter och hennes vän som försiktigt lade den i sina händer och sakta sänkte den till vattnet.
Kvällen är framme och vi går sakta hem., lite tysta och glada att just vi fick vara med om detta under. Just denna kväll, för det blir aldrig riktig en lika till.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda