fredag 16 november 2012

Fredagsmys och yogalugn

Klockan är snart 2 och det börjar redan kännas att solen vill gå ner. Fredag mmmm och barnen ska hämtas snart och sedan är det mys för 100%. Glögg idag igen. JAPP! och lite julmust kanske?

Igår var jag och körde yoga som alltid på torsdagar och jag älskar varje minut av det. 
Jag utmanas både fysiskt och mentalt när jag står på mattan samtidigt som jag känner en närvaro jag inte känner någonstans annars. Som min yogalärare alltid påminner oss om -det finns ingen annan plats du måste vara på nu utom här...

För första gången gör jag något för mig själv som jag mår bra av och inte känner ett uns dåligt samvete för. Och när jag rullar ihop mattan efter passet är jag nöjd och tacksam. Ordet Namaste börjar få sin mening för mig. Och när jag kommer hem säger min man med ett leende -jag ser att det gick bra idag. JAPP svarar jag och går in till barnen för att dela med mig av min energi och glädje. Jag blir alldeles kär i magen av att vara runt dom och säga god natt. Jag ska ta fram mattan i morgon och göra några solhälsningar bara för att fylla på lite, hoppas barnen vill vara med...

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda