onsdag 14 november 2012

Glädjen över en bukett blommor...

I fredags var det tjejmiddag här hemma och om vi hade trevligt. Vi var 7 pratglada kvinnor som njöt av god mat och gott att dricka. 
En av gästerna kom med en så fin bukett och jag blir lika glad varje gång jag går in i köket nu. Den står där och sprider ett leende på mina läppar.
 För mig är dte lyx att ha färska blommor hemma. Det känns friskt och hemtrevligt...
Själv har jag nästan inga gröna växter hemma, dom bara dör och jag blir sur (ingen god energi i det alls). Plastblommor kommer inte in här ännu. Jag har provat men det känns lika dött som en blomma som inte klarade mina fingrar. Visst finns det många fina men det är lika mycket känslan på bladen och lukten jag är ute efter. Någon som känner igen sig eller är jag fjantig kanske?

I alla fall tänker jag njuta till fullo så länge som denna vackra bukett står sig...

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda