tisdag 2 april 2013

Hemma igen...

Efter ett par intensiva dagar hos min bror i Alingsås med påskfirande och full fart är jag nu hemma igen. Och faktiskt med blandade känslor. Jag var 16 år när jag flyttade från denna mysiga stad och kan få så stark hemlängtan igen. Denna gång lite mer än vanligt tror jag. Men visst är det skönt att komma tillbaka till sitt eget hus och sina rutiner.

 Idag tog jag mig en 3 timmar lång lunch hos en vän (där är även korten tagna) Det är så kul och intressant när man hittar någon som samtalen aldrig tar slut med. Det bubblas och talas om allt mellan himmel och jord. Och vi blev nog snopna båda två när vi insåg hur länge vi suttit och ätit.
 Det som är extra kul hos henne är att hon är så fantastisk på att inreda. Vi har helt olika stil och det är nog därför jag njuter av att vara i hennes hus. Hon älskar antika möbler, rostig och franskt. Detaljerna är så noga valt att inget är en slump. 
Själv är jag väldigt vit på väggar och blandar stilar, färger och väldigt impulsiv i mina inköp. Ibland blir det lite -oj, hur tänkte jag nu, ja ja jag hittar en plats, det kan bli lite kul med något annat. Men jag tror ändå att mitt hem speglar mycket av min personlighet. Lite impulsiv och med många blandade intressen. Lite -oj, hur tänkte jag här. Ja ja det blir bra, det är kul och spännande med något nytt.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda