måndag 17 december 2012

Egostund i Året Runt

Hej hej i vinterlandet. Idag ska jag vara lite extra ego och visa upp bilder som är med i Året Runt denna veckan. Japp, bloggerskan hade hemma-hos-mig reportage. Jag gjorde en buffé med medelhavs inspirerande mat med julkryddor. 
 Det var så kul att få duka och göra fint och sedan se hur det verkligen fungerar bakom kulissen. det var dock inte så mycket som fixades efter. Vilket gjorde mig väldigt stolt :-)
 Mycket mat var det som vanligt i mitt hus och gott blev det. Jag, min kollega Mia samt Eva som är en god vän var mingelglada och sedan satt vi alla och njöt av maten efter plåtningen. Det bästa var nog ändå Havskräftorna som gratinerades i apelsinsmör. Mums!!!
 Ja blir ni lite nyfikna är det bara att skynda sig till affären och tjuvkika eller be om recept.... Efterrätten blev en vaniljpannacotta med pepparkaka och lite lingonsylt. Något för nyår kanske?

Alla bilder är tagna av duktiga Ragnar Ómarsson
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda