fredag 28 december 2012

Tankar om året som gått!!!


Nu är glada julen slut och kvar står en gran som barrar och sillburkarna står i diskmaskinen.Solen skiner och fortfarande massa snö utanför. Låt den ligga kvar länge nu....

Ofta när jag är i slutet av ett år kan jag känna mig nedstämd och nere. Men i år känner jag inte det ännu. Året som gått har varit ett prövningens år för mig och många utmaningar har lagts framför fötterna. Jag har lärt mig massor om mig själv och om vilka jag har i min omgivning. Jag har fått frågor där min åsikt sätts på sin spets och där bara ärlighet är svaret vilket kan vara svårt att stå upp för om man helt plötsligt blir ensam.
Jag blir stolt över dom som finns runt mig som stöttar och ger goda råd i förvirrade tankar, som lyssnat och bjutit på lunch när jag hamnat i tankesnurror. Jag har gjort saker som jag inte gjort innan och gråtit mig till söms för mina kära i min närhet. Jag har blivit arg, ja... argare än jag aldrig varit tidigare och haft ett tålamod jag inte sett hos mig själv innan.

Men tänk inte nu att jag har haft bara ett dåligt år för jisses vad underbart det varit. Så många goa vänner jag varit med, så roliga utmaningar jag utmanats i och som gjort att jag vridit mig av skratt. Så många kärleksfulla kramar jag fått och vackra bilder som getts i form av kort, teckningar och på närhinnan av mina barn och man. Jag har funnit min styrka i yogan och mår så bra i att vara jag. 

Och bloggen... ja det är så härligt att ha er med på min resa, jag kan bara säga TACK! Och resa förresten, just nu sitter jag och skriver ett avtal som kommer förändra mycket i mitt liv... och det är också en resa men den börjar först 2013.

Kram Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda