måndag 6 maj 2013

5 veckor med LCHF

Idag för 5 veckor sedan började jag med LCHF, ett beslut jag kanske inte funderat jättemycket på men kände att jag behövde göra en förändring. Och en tydlig sådan...
Sagt och gjort så slängde jag ut socker och kolhydrater samtidigt som jag läste och frågade dom flesta jag kom på som var lite insatta. 
Och vad har hänt nu? Ja det beror nog på hur man ser det. Jag har inte gått ner så mycket, kan det vara 1,5 kg så är det inte mer. Mått ska jag kolla på fredag så det vet jag inte men det är nog inte så mycket. Jag har däremot fått en helt annan balans i kroppen, jag skåpäter inte, jag har mer energi, lugnare temperament och jag har börjat träna lite smått. 
 Och det ser jag som en vinst. Resten kommer efter tror jag...
 Och det är inte så svårt att komma ut och rör på sig nu när det är så vackert. Vitsippor överallt och blåsippor med. Björken börjar sakta skifta färg och gräset blir grönare för varje dag.
Jag kan inte annat än och säga att jag njuter...

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda