tisdag 28 maj 2013

Lunchtips

Förra veckan hade jag ett så givande lunchmöte hemma hos mig. Anna har ett yogaställe där jag bor och som ni redan vet är det ett stort intresse jag har, eller rättare sagt en livsstil jag går in på mer och mer. Så hennes kunskap och samtal ger mig massor.
 Vi är båda personer med full fart i huvudet och samtalen gick fort här hemma över köksbordet.

Och när det är sådana möten gäller det att bjuda på något som smakar så gott att man ändå stannar upp och reflekterar. Min härliga vän Lena bjöd på en helt underbar lunch för ett ta sedan och här kommer den även till er:

Blandsallad som babyspenat, ruccola mm
Grillad kycklingfilé i skivor
Gurka
Tomat
Solrosfrön
Fetaost som smulas över
Torkad aprikos i strimlor
Knaperstekt bacon
Morotsslantar


Lägg upp i lager på en fin tallrik och ringa över god olja. 
Blanda matlagningsyoghurt med hackad basilika, liiite vitlök och svartpeppar för att ha bredvid.

Smaklig måltid!

Kram Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda