fredag 10 maj 2013

Fredagstankar- Tiden

Det mest rättvisa vi har här på jorden är tiden. Oavsett om du är Stadsminister, Lärare, mammaledig, barn, gammal, bor i Sverige eller i något annat land, rik eller fattig så har vi 24 timmar/dygn. Och det gäller att förvalta dom väl. En del kan göra underverk på en dag och en del gör inget på ett helt liv. 
 Jag har 2 barn som snabbt växer upp och jag vet att en dag väljer dom annat än mig. Dom skapar sitt eget liv och just nu är den viktigaste stunden för mig att vara tillsammans. 
 Jag vill skapa minnen och starka band som finns livet ut genom små ögonblick i livet. Igår var vi inne i stan och tittade på körsbärsblommningen. Kungsträdgården var full av människor redan kl 10.00 för att uppleva och skapa minnen dom med. Vi åkte hela familjen och på hemresan kunde vi konstatera att det var en upplevelse som vi alla tyckte om. Det var bra prioritering i tiden tycker jag. Vi hade lika gärna kunnat vara på olika platser idag. Trädgård, kompisar, handla, träna ja allt som vardagslivet har men vi fick den tillsammans. Och det var magiskt.
 Min man som är väldigt förtjust i Japan och deras filosofi berättade att samurajerna kunde ägna ett helt liv till att hitta den perfekta körsbärsblomningen och då slog det mig att allt händer inte här och nu. Vissa saker är en livslång uppgift och det är oxå tid.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda