onsdag 15 maj 2013

Kaffe när det är som bäst

Det var inte länge sedan som vi hade snö kvar när jag satt och pep om våren. Nu sitter jag varje dag och njuter av solen, det gröna och våren med en kopp kaffe i handen.
 Gärna med ett nummer av Lantliv i handen och få fräknar på näsan. I helgen var jag och dottern på växtförsäljningen för att inhandla lite blommor. Sommarblommor fanns redan på vagnarna och jag hade sådan lust att handla lobelia och andra fina blommor. Men jag får hålla mig till tåls till 6 juni. Då är det inga  risker för frost längre.
I år ska jag anlägga en ny rabatt och stengång, fixa i ordning växthuset och flytta mitt kryddland. Har vi ork och tid ska vi även bygga om vår ena uteplats.
Gissa om det kliar i fingrarna?

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda