fredag 7 februari 2014

Fredagslunk med färger och mat

Hej alla fina!
Fredag, bara ordet får mig att känna lycka. Även om jag jobbat tills ikväll och kommer hem precis efter middagen och fångarna på fortet ska sätta igång precis. Just nu händer så galet mycket i mitt liv, om ni bara visste. Jag vet inte vart jag ska börja så jag sorterar lite i huvudet och återkommer om det inom kort. I samband med allt det så fick jag en inredningsfråga på ett av dessa möten. Frågan var om jag skulle kunna beskriva min stil hur jag har det hemma med ord. Det blir ett eget blogginlägg det med för det har verkligen satt igång tankar.
 Och här hemma försöker jag pressa fram lite vår. In med blommor och pasteller. Det som är lite lustigt är att jag inte fått någon limegrön period ännu. Jag har skrivit om det för länge sedan om hur jag går in i färger under året och januari-februari lockas jag alltid av limegrönt för att sedan gå över på pastellfärger.
 I år verkar det som jag skippar grönt för här hemma är det blått och rosa som visar upp sig starkt. Både i inredning och även kläder.
 Något annat jag suktar över är skaldjur just nu. (det gör jag nog alltid men lite värre bara) Musslor, krabba, kräftor.....
 Ja allt som har med skaldjur finns i mina tankar.
 Jag har till och med sagt till Mia att dom måste pallra sig hit en kväll så vi kan frossa. Och jag har lovat henne att hon inte behöver äta varken musslor eller ostron. Det kan jag göra med glädje.
Mat kan jag prata om i evighet. När jag fyllde år fick jag en gryta som snart kommer visas på bloggen, en gryta jag längtat så efter. Då blir det full fart på spisen igen. Och lite vin och lite goda vänners sällskap. 
Livet är verkligen det bästa som finns.
Önskar er en fin helg.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda