fredag 14 februari 2014

Jippo eller inte, idag vill jag kramas...

Idag vill jag kramas. Mer än vanligt. Jag köper inte choklad och gosedjur till familjen även om det är både gott och mysigt. Idag berättar jag lite extra hur viktiga dom är för mig.
Tidigt i morse satt jag och skickade tankar, sms eller telefonsamtal till alla som står mig nära. Oavsett om dom bor granne, mil bort eller på andra sidan. 
Alla-hjärtans-dag är en underbar dag att stanna upp, lyssna in till vad själen säger och visa lite extra omtanke. (även om vi är duktiga annars med, hoppas jag)
Jag tog mig tid att gå igenom hela vän-listan på fb och tittade på vilka jag har i mött i livet. En del är många många år sedan, andra har jag bara träffat 1 gång. Vissa pratar jag nästan dagligen med. Jag tittade på bloggar jag följer och gjort ganska länge med vissa inser jag. 
Alla möten är viktiga i mitt liv. Även dom som inte är i fysiska livet.
Och jag tänker att varje fin gest, varje fint ord som delas ut och varje fin tanke som sänds ger ringar på vattnet och skapar ett flöde av glädje. Så vi måste vara snälla mot varandra. Vänligare...

Mitt ljus lyser inte starkare för att jag blåser ut någon annans. Och det mina vänner är dagens tanke :-)

Kram och en underbar dag,
Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda