tisdag 11 februari 2014

Längtar längtar och längtar...

Att vara hemma och ligga sjuk har sina fördelar (ja jag måste hitta några) Efter 2 dygn i soffan hinner jag tänka mycket. Och visst har det fortsatt handla om mat. Och inredning. Och blommor, kryddor och växter.
Jag har även hunnit titta igenom mina gamla bilder här på datorn och där hittade jag ännu mer längtan.
 Det jag längtar efter? Jo först att måla om matrummet som jag pratade redan om i höstas. Vi har nu bestämt oss för grått och så fort det blir ljusare ska vi bestämma oss för vilken grå. Jag vill även byta ut en tapet i vardagsrummet. Men där är jag så kluven på vad jag vill ha.
 Jag längtar efter vårblommor och att plantera i krukor ute. Jag längtar efter att få göra ett kryddland och efter att ta fram utemöbler och sticka upp näsan i solen för att fylla den med fräknar. Jag längtar efter att gå utan jacka och tunna skor. 
 Jag längtar efter att äta goda vårprimörer, grilla och ta ett glas rosé. Jag längtar efter att äta ljummen lunchsallad med marinerad haulomiost i en skål på trappan för att höra vårfåglar. Jag längtar efter björken när det visar sina första ljusgröna  knoppar och det blir små musöron. Jag längtar efter torra gator där gautsopmaskinen åker omkring för att göra fint.
Ja det är nog tur att jag ska till jobbet i morgon.... Såhär kan jag ju inte hålla på...

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda