söndag 17 juni 2012

Beachyoga=min egen resa

Denna veckan har verkligen varit hektisk. Skolavslutningar, föreläsningar, champagnefrukostar, långresande besök, arbete, familjeliv osv ja ni hör, det är inte lätt att få ihop det på 24 timmar/dygn. Men det fungerar och jag lyckades även denna veckan. Nu visste jag dock att slutet på veckan hade en höjdpunkt som jag väntat länge på. Beachyogans premiär...
Jag började min yogakarriär på Floridas strand på en utbildning jag gick, klockan 6.00 stod vi och gjorde solhälsningen och jag njöt av varje stund. Jag lärde mig något nytt om mig själv i den resan på stranden men det berättar jag en annan dag. Men när jag kom hem så fanns inte dom vita stränderna hos mig, inte heller den varma vinden som mötte mig på morgonen, ingen Sam Rao som ledde mig igenom ett yogapass. Så jag fortsatte inte, hur bra jag än mådde.
Sedan kom Mia och bjöd in mig till Beachyoga och det var för 3 år sedan. Hon kör ett pass varje lördagsmorgon på Solbrännans altan och det är fantastiskt. Och igår var det premiär för i år. Det blåste och var kallt, jag var stel och hade svårt att hänga med. Men mitt i yogapasset kom en varm vind och blåste på mig och jag tror att den kom för att påminna mig om hur viktigt det är för mig att vara där. Lika viktigt som när jag var i Florida, för faktiskt så är jag i samma läge som då. 
 Behöver jag säga att hela min dag var perfekt igår?

Kram Linda

Ps, bilderna är blandat med mina och Mia´s gamla och nya, jag hade liksom inte med mig kameran igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda