onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen


Text: Richard Dybeck, 1844

Musik: Folkmelodi från Västmanland
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,

då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.



Idag är en dag att fira tycker jag, jag älskar Sverige och vad  landet har att ge. Personligen tycker jag det är ledsamt att vi inte firar det mer.  Själv ska jag in till stan och titta på Lilla Melodifestivalen med dottern och njuta av festligheterna som ev finns runt Gröna Lund mm

Hoppas ni får en härlig dag,
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda