fredag 15 februari 2013

Fredagstankar- Överraskningar kan göra gott

Jag fick ett brev på posten förrgår... Ett brev och en gåva med otroligt fin tanke. 
Detta berörde mig djupt på många plan. Först alla vackra ord som var skrivna, ord som var så innerligt ärliga och för mig glädjefulla. Någon som istället för att skicka en tyst tanke tog sig tid att skriva det hon verkligen ville berätta för mig.
Hennes ord gav mig tårar i ögonen och kärlek i magen. Presenten kommer jag äta under helgen och njutas av till sista tuggan är gjord och den ska jag dela med familjen (kanske, det är ju ändå min favoritsmak, är det ok att vara så ego?)
Det som fick mig att tänka vidare är att alla ord hon skrev har redan gett ringar på vattnet. det gav mig en påminnelse att faktiskt skriva det jag verkligen vill ha sagt till dom jag tycker om. Det är så lätt att glömma i vardagsstressen och att sätta sig ner för att skriva ett brev eller kort. Inget gör mig så glad som post.

Jag röstar på att vi ska skicka mer vykort, brev eller en liten present då och då till dom som vi har nära. För det gör skillnad. Och det kan behövas många nya ringar på vattnet i den världen vi lever i.

Tack Lotta!

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda