fredag 1 februari 2013

Fredagstankar-se en pärla bland juveler

En av mina lärdomar i livet är att inte tänka så stort i allt. Jag är en framåt person som alltid har massa projekt på gång. Och dom växer sig jättestora innan jag hinner börja. Är det middagsbjudning är det en vrakmiddag, är det att driva företag är det stora mål och visioner och ska jag träna går jag till överdrift.
Min man säger att jag alltid haft en förmåga att se pärlorna eftersom jag tex ser varje enskild blomma eller sten. Jag kan hitta en liten kvist som gör mig glad istället för en hel buske. Men nu blir även jag medveten om det och det är stort.
Det finns så mycket vackert att njuta av i livet, det gäller bara att sålla mellan alla juveler fick att se dom vackra pärlorna.
Så det är veckans tanke från mig även om den inte var helt tydlig :-)
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda