måndag 18 februari 2013

Frukostbröd? Här kommer receptet...

Jag är och blir aldrig en frukostmänniska. det har jag sagt så många gånger och håller på det. men att sitta och njuta en Söndag med nybakat bröd och en stor kopp kaffe. det är något helt annat.
Igår bakade jag frukostbullar till familjen. Vi har ett recept som går snabbt och det är enkelt att göra.
Och självklart vill jag att ni ska ha det lika bra till helgen som kommer så här är receptet på dom.
4 dl vetenjöl
1 dl grahamsmjöl
1 msk bakpulver
1/2 tsk slat
2 msk sirap
3 dl filmjölk

pensling:
1 ägg
ev sesamfrön alt vallmofrön

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda alla torra ingredienser och rör sedan ner sirap och filmjölken. 
Arbeta ihop degen så den nästan slutar kladda.
Mjöla händerna och forma 12 st bullar som du lägger på en bakplåstpappersklädds plåt. 
Vispa ägget lätt och pensla bullarna. Strö på toppingen.
 Grädda i i mitten på ugnen mellan 12-15 min.

Njut och ät!

Önskar er en matglad måndag.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda