måndag 22 oktober 2012

Höst med inspiration för mig själv...

Här går det för fulla muggar, jag försöker hinna med både familj, 2 företag, deltidsarbete och lite mig själv. Ja det låter som jag klagar och kanske gör jag det, jag vet inte :-)
 Här hemma plockar jag in färger och saker som får mig att må bra och tanka energi. Köket är min plats och där kommer vitlök, citroner och hemodlade pumpor in. Hahaha det skulle bli halloweenpumpor enligt påsen men som ni ser är dom små och gröna. Knas...
 Jag fyndade även små olivträd för någon vecka sedan. 50,- per träd och jag köpte 3 st. Det är lite av en favoritväxt. Jag älskar historian om olivträdet och för mig står det för ålderdom och skönhet. Dock är inte oliven speciellt god om man plockar dom från trädet. Har ni testat?
I kväll ska jag bara sitta och läsa runt på era bloggar, det är avkoppling det. 

Ja just det, min 3-rätters som dottern bjöd på var:
Förätt: 5 skivor baguette med olika smaker. Salami, tatziki, godis, mandarin och hallonbalsamvinäger.
Varmrätt: Fondue
Efterrätt: Hallonmouse med riven mjölkchoklad

En riktig toppenmiddag och mättnaden höll i sig till söndaglunch....

Kram LindaA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda