fredag 1 mars 2013

Fredagstankar- tuff insikt

Det var inte länge sedan jag pratade om energitjuvar och i helgen som var insåg jag att jag själv är en stor energitjuv på mig själv. Jag är ingen marionettdocka men ofta vänder och vrider jag på mig för att vara till lags och hjälpsam, jag vill alla väl och hoppar upp och hjälper till även om ingen änns visat att dom behöver hjälp. Jag tar även på min andras ansvar och vill så gärna göra allt för att någon ska ha det bra. Jag går emot mig själv för att andra ska må det bra. Att inse det mina vänner gav en del tårar och en del ilska. Och förra året fick vara det sista. Är det något som dränerar mig på lång sikt är just detta. 

För mig handlar alla dessa insikter jag skriver om att lära mig mer om mig själv och även andra. Att bli mer och mer jag. Alla erfarenheter och kunskaper jag fått i detta liv (och tidigare liv för er som tror på det) har format mig och får jag insikt i det kan jag acceptera eller förändra om jag vill.

Hur tänker du om detta?

Jaha det var min fredagstanke det,
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda