lördag 26 juli 2014

En dag på sommaren...

Värmerekord skrivs det om överallt, både på nyheter och i bloggvärlden. Det är sommar på hög nivå kan man säga. Och mycket sol betyder goda bär...
 Vi svämmar över med hallon, jag tror vi redan plockat 10 liter och det fortsätter bara komma mer. Tänk i vinter när vi äter varma hallon och glass, då njuter vi lite extra av att det är våra egna.
 När det är som varmast är jag inne, jag är ingen solare alls utan stannar gärna i skuggan och under tak och jag är inte den brunaste heller kan man säga haha. När kvällen kommer är det jag som sitter ute under en filt och bara njuter av sommarvärmen som är då.
 Vi försöker hitta olika platser för oss i vår nya trädgård, boar in oss. Vi har lovat varandra att inte skynda på utan se hur vi verkligen kommer använda vår trädgård innan vi sätter igång och bygger uteplater, fixar gångar mm
 Men det är svårt, jag vill göra allt. Jag börjar dock se en röd tråd nu och längtar efter att börja förverkliga våra drömmar.
Vi kommer köpa många blommor framöver och mycket sten. Även brädor och grus kommer få sin plats. Nyfiken? Ja, jag med... Men det kommer ta sin tid... En trädgård  ska aldrig gå snabbt...

Solig kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda