onsdag 23 juli 2014

Soliga dagar...

Det märks att jag inte är den enda som gillar lexingtons bilder. Nu väntar jag bara på att höstkatalogen ska dyka upp i butiken. Den brukar vara lika mumsig...
Här håller värmen i sig och familjen badar 2-3 gånger/dag. Det är tur att vi inte har så långt till vattnet. Tyvärr har jag legat nerbäddad i 2 dygn med en magbakterie och kämpar för att få minsta matlust igen. Hemskt, men nu är jag sittandes iallafall. 
Fiske är på tapeten igen och jag hoppas vi kanske kan ta en tur ikväll. Inte för att fiskarna är så pigga i värmen men det är underbart att sitta och titta på flötet som guppar lite upp och ner.
Kvällssolen är underbar här hemma. Nästan inga mygg och värme som vi var i ett annat land. Makalöst och ljuvligt.

Tydligen ska det bli 30 grader här idag, lika bra att försöka äta lite och komma igång. Om ett par timmar lär jag ligga i skuggan och flämta samtidigt som min man jobbar. Tänk vad olika vi är, han verkar ha en värmesköld på sig för han märker inte av värmen alls känns det som...

Kram och solig dag,
Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda