torsdag 17 juli 2014

Jag och bilar....

Det finns nog ingen som är så tråkig som jag när det gäller bilar. Jag förstår inte grejjen helt enkelt.... Så många gånger vänner och familj berättat stolt över sin nya bil och jag vet inte vad jag ska svara. Så klart är jag glad för deras skull men jag vet inte vad jag ska säga liksom. Varken kunskap eller intresse finns, såklart vill jag ha en bil som är hel och fin men tyvärr vet jag knappt vilket märke vi har på våra 2 bilar.

Men ibland klickar det till, som idag när jag kom hem och utanför vårt hus står det en vackert blå, äldre modell av Porsche. Så fin glänste hon i solen och lockade fram ett leende hos mig.


 
 Helt plötsligt stod jag med nyckeln i handen och jag skulle provköra. Lite pirrig och spänd tog jag mig en tur i denna bullriga, snabba och vackra bil.
 Och jag måste säga att det var en go känsla att testa. Dottern undrade såklart varför vi inte köpte den och i ett kort ögonblick höll jag med, trots priset på denna skönhet.
Lite motigt lämnade jag tillbaka nyckeln efter min tur, klappade på henne och önskade lycka till med dom nya ägarna som kommer.
Ja fina ni, detta är ett inlägg jag aldrig trodde skulle komma och troligtvis blir det inte så många efter detta heller om bilar. ;-) 
Men ack så fin hon var.
Kram LInda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda