söndag 27 juli 2014

Lite födelsedagsförberedelser och sommarregn....

Jisses vilket sommarregn det kom idag, tror inte jag sett något liknande. Och så mycket blixtrar och dunder, det lät hela tiden. Haglet kom och var mellan 0,5-1 cm och det dundrade mot taket kan jag säga. Underbart att rensa luften från allt torra och damm.


Vi var i Täby härom dagen, snart blir den lilla 10 och önskelistan är lång. Och det är så roligt att handla. I år är det verkligen blandade stilar på önskningar, det finns en liten tjej där inne och en som vill vara stor och balansen är svår stundvis på sakerna. men nu känns det som vi hittat rätt och jag tror vi är i hamn.
 En kväll under sommaren hade vi lite frisörlek och jag är så glad att hon fortfarande har kvar sitt långa hår, jag älskar att sitta och fläta och fixa i det. Hon har pratat om lugg och axellångt sedan i våras och troligtvis blir det så till hösten. Även hål i örat börjar det pratas om.
 Jag har nu lagt penseln på hyllan ett tag. Jag fick för mig att måla toalettdörren och jisses vilket arbete. Efter 3,dje lagret gav jag upp och mannen tog vid. Resultatet? Helt ok men vi kommer ändå köpa nya dörrar. 
 Fortfarande är det semsterlunk här, vi packar inför en miniresa och längtar lika mycket alla 4. När vi kommer hem är det ca 2 veckor kvar tills skolan och jobb sätter igång. Tänk vad fort det går...
 Vi har haft den bästa sommarledigheten på länge och jag vill inte att den ska ta slut än. 
 Nej nu blir det kaffe och mysläsning på riktigt hög nivå både tidning, bloggar och katalog ska få min uppmärksamhet. Och en kopp kaffe såklart.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda