tisdag 12 november 2013

Helg besök och inredningsstil...

Vi hade besök i helgen. Av min barndomsvän och familj och jag var på mässa samt företagarmiddag på kvällen. Det blev en mycket social helg kan jag säga och det har blivit många skratt under tiden.
Att gå ut som jag gjorde i fredags är inte ofta. Grannen Mia och jag har lyckats med det ett par gånger och det har varit lila kul varje gång. Men en sak är säker. Jag är inte van för jisses på lördagen blev det snigelfart i mjukisbyxa till 13.00
Men det vara bara att ta sig i kragen och fixa med middag och piff till kvällen. Tända ljus och äntligen hämta dom vid centralen. 
Helgen gick fort och igår satt Anna med familj på tåget hem igen. Vi pratade mycket och olika stilar i hemmet jag och Anna. Det blev ett spännande samtal eftersom vi är så olika varandra och kan absolut inte tänka och byta. Men samtidigt älskar vi båda den andras hem just för att vi är så olika. 
Hon är mer kitchig och jag dras mot new England. Sedan kom vi in på Mio-hemmen och Ikea-hemmen. Jag kom ihåg en kompis till mig som köpt ALLT på Ikea. Och då menar jag allt...
Det var som att gå in i katalogen när jag hälsade på henne. Och Anna hade samma sak fast från Mio.
Och idag gick jag hemma för att se vem jag själv igentligen är. Visst har jag mycket från Ikea /Det är på tok för enkelt att handla där) och andra kedjor. . Men ju mer jag tittade så är jag nog en semestersamlare. Jag älskar att handla när jag är borta. Eller plocka stenar mm
Jag har en mapp i datorn där alla mina drömhusbilder ligger. Den njuter jag av så länge tills jag är klar. Om jag blir det någon gång?
Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda