torsdag 26 december 2013

Årskrönika 2013- förändringens år del 1

Idag kom jag på att jag vill göra en årskrönika. Kanske jag fick lust efter jag insåg att i år är det en tid av förändring och tankar. Mer än andra år så nu är det dax Håll i er för här kommer den....

Januari
 Januari handlade mycket om familjetid, hemmastunder och ta hand om mig själv. Fokus var yoga och mat blandat med vad vi kan hitta på under sommaren. det var även då jag började med fredagstankarna. Formex var det såklart och lita klart att jag även fyllde år. Jag var mitt uppe försäljningen av mitt företag.



Februari
I februari var det tjejmiddagar och skorpbakning. Spisen gick varm och dukningar gjordes både hemma och på arbetet.Min lillebror flyttar ut efter 1 års inneboende. En resa till Mora blev av som gav så staka intryck och kunskap för livet. Jag fick även ett oväntat och vackert brev som jag fortfarande tar fram då och då. Tack Lotta!

Mars
Vårlängtan kom och det var med raska steg, jag vägrade vinter och tog fram jeansjackan och frös som sjutton. Jag blev rastlös och både målade om i vardagsrummet, hade tankar om livet och var ute med familjen i naturen. En resa till Alingsås kom in mitt i alltihop.

April
Jag slukar våren som om jag aldrig fick nog. Varje blomma och solstråle tog jag emot. Vi åkte till fantastiska Prag, drack vin och njöt av att vara kär. Jag vältrade mig i inredningstidningar och i alla fina saker på jobbet.
Företaget var sålt och en viss livskris infann sig. Det är denna månaden jag startade min andra blogg "min resa i livet"

                   

Maj
Jag var på bloggdagen, tittade på körsbärsträden när dom blommar i Kungsträdgården och blir rastlös. Jag hittar nya vägar att gå men ändå inte hittar rätt. Jag får veta att butiken jag jobbar på ska läggas ner och ser sommaren som en möjlighet att landa efter våren. Jag firar även en fantastisk 12-åring och njuter av att vara mamma.
Juni
Vi firar mannen på hans födelsedag, är på anställningsintervjuv och firar nationaldagen med goda vänner. Hittar ett hus som köps 3 dagar senare och sätter igång med försäljning, vi firar midsommar och blir trötta av allt städande till visningen. Jag njuter av försommaren och tittar på Wiraspelen. Jag passar på att vara i mitt växthus med vetskapen om att vi inte tar med det i flytten. En sorg som finns kvar än.


                       

Första halvåret handlade mycket om känslor och trygghet i mig själv och allt som hände runt mig. 
Om ett par dagar kommer resten av året, vi ses då hoppas jag.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda