torsdag 5 december 2013

Idag kommer Sven på besök, välkommen vinter

Det sägs att Sven kommer till Stockholm, snöstorm med 3 dm snö varnas det för. Om en liten stund sätter sig mina föräldrar i bilen för att komma och besöka oss. Min personliga åsikt, Sven får gärna komma efter.
Jag blir alltid orolig när någon i min familj är ute i trafiken och speciellt under dessa förhållanden. Det är så många som litar på tok för mycket på att sin bil ska rädda livet på en. Det är så lätt hänt att avståndet blir för kort, en extra halkande fläck eller lite stress inombords att det finns en tid och passa. Tänk såhär istället, det är bättre att jag faktiskt kommer hem. Ingen vill ha ett telefonsamtal som säger olycka, skadad eller till och med ett besök hem av någon som berättar om död. Det kan faktiskt vara mina föräldrar och bror med fru som är i bilen bredvid.
Men tanken att få snö glädjer mig. Härlig, kall luft och denna dova tystnad som blir...
Och att det även känns ljusare ute. 
Jahopp, det var allt för idag, i morgon bär det av in till stan och julshoppa med mamma och bror.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda