söndag 8 december 2013

Snö, fågelmat, telefoner och 2,a advent

Nja Sven var inte fullt så vild hos oss, här är det bara 3 cm snö och vindstilla just nu. Men kallt -6 grader säger termometern. Och jag ska snart ta bilen till jobbet, men först till Täby och lämna in min telefon. Den tappade jag i backen i torsdags. Tyvärr dog den helt. Fördelen är att jag inser hur mycket tid jag lägger ner på att klicka runt. Jisses vad saker jag gjort senaste dagarna. Det får verkligen bli en tankeställare för mig.
I eftermiddag tänkte jag överraska barnen med pepparkaksdeg för ev hus och gubbar. Det blir en mysig avslutning på en härlig helg. Och även fågelgodis skall göras, dom små behöver lite extra nu när det blir kallt så glöm inte bort dom.
Idag tänds 2,a ljuset och julen närmar sig med stormsteg. Härlig känsla och roligt att få pyssla runt lite. 
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda