tisdag 22 maj 2012

Tjejrum

Hur många har inte haft alla dessa burkar och verktyg framme? Någonstans finns en färdig tanke på hur det ska se ut, vilken stil och vad man tänkt.
Denna gång var inte riktigt lika lätt. Jag har en dotter som snart är 8 år och vet mycket väl vad hon vill i sitt rum. Hon gillar inredning nästan lika mycket som mig och det kan gå många timmar att småprata om olika sätt att möblera ett rum.
 Resultatet blev dock mycket bra och jag är glad att hon fick fria händer. Tapeten är uppe och taket målat, likaså väggen som inte fått tapet. Allt står på sin plats och pennor sorterade.
Sängbordet hämtade hon nere i vardagsrummet, tydligen skulle det stå där. Och jag kan inte säga annat än att det blev mycket bra. Skärmen köpter jag för många år sedan hos Lena Linderholm i Vaxholm.
 På sängbordet ligger hennes senats bok som hon tragglar sig igenom. Hon är en hästtjej som inte vill sitta på en häst utan bara titta på.
 Och i bokhyllan står mina favoriter. Penntroll...... Ååååå vad jag gillar dom
Titta så busiga dom ser ut, faktiskt ganska lit dottern faktiskt.
 Och inte ett tjejrum utan Hello Kitty och prinsessakrona.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda