lördag 11 augusti 2012

Jag är tacksam....

Välkomna till Bogesunds slott och dagen S som skorppremiär. Inte minst för att personen som skulle inviga slottet var prinsessan Christina och gåvan Bogesunds förening valde att ge till henne var bland annat mina Pomeransskorpor. Så där fick ni veta vem som skulle få påsen i förra inlägget. Och den blev mycket uppskattad.
 Det var en nervös och pirrig Linda som tog bilen till Vaxholm idag för att stå på marknaden som hölls pga att det var nyinvigning på slottet. Jag har bakat i en vecka (ja ni vet som hängt med i bloggen) och packat och bandat och lappat och bakat mer...
Jag försökte få till en lite gammal känsla på bordet med kandelabrar, linneduk och en sockerlåda som var full med påsar. En silverbricka med muslipåsar blev lite lyxigt och höjde nog statusen när jag kallade dom slottsmusli. 
 Jag har även lånat 2 fina kakfat för olika smakprov. Idag fanns: Pomerans, citron/vanilj, blåbär och kardemumma/fänkål. 
Muslin var klassisk fruktmusli blandat med mandel. 
När dagen var till ända så var jag slut på musli och bara 7 påsar följde med hem. Jippi! Och under veckan fick jag frågan om jag vill sälja i en butik och idag kom frågan från 2 st till. Vilka dom är säger jag inte. Jag behöver nog fundera på om det är något jag vill fortsätta med. Men på hobbynivå såklart....

Glad är jag att jag fick så god respons och nu är jag lite trött. Ska bara ha kalas med 10 8-åriga tjejer i morgon, så jag sover nog lite nu. God natt!

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för era fina ord ni lämnar här! /Linda